Banner 0 Banner 1 Banner 2 Banner 0
Banner 3
38/2017
 
 
 

 
 
OSTATNIE PUBLIKACJE

„Opinie i Diagnozy”

nr 37
Rodzina PLUS. Sytuacja polskich rodzin i oceny polityki prorodzinnej

nr 38
Młodzież 2016


Komunikaty

Wykorzystywanie symboli narodowych i patriotycznych
Preferencje partyjne w październiku
Identyfikacje partyjne, alternatywy wyborcze i elektoraty negatywne na półmetku kadencji Sejmu
Oceny działalności parlamentu, prezydenta i mediów
Polacy o dostępie do broni palnej
Nastroje społeczne w październiku
Zaufanie do polityków w październiku
Stosunek do rządu w październiku
Elektorat PSL w latach 2005–2017
Molestowanie czy komplement?
 


WKRÓTCE UKAŻĄ SIĘ

Komunikaty dotyczące:

patriotyzmu gospodarczego
wydatków rodziców na edukację dzieci
bilansu dokonań rządu
 
Patriotyzm konsumencki

Najistotniejsze kryteria, jakimi kierują się konsumenci kupując produkty codziennego użytku, to, niezmiennie, ich cena (81%) i jakość (76%). Polskie pochodzenie produktu plasuje się pod tym względem na trzecim miejscu – wskazuje je niemal połowa Polaków (46%). Przez ponad rok grupa respondentów kierujących się tym kryterium podczas codziennych zakupów znacznie się zwiększyła (o 13 punktów procentowych). Zagraniczne pochodzenie produktu było i jest wskazywane w tym kontekście niezmiernie rzadko.
Rysunek 1
Odpowiedzi nie sumują się do stu, ponieważ ankietowani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź

Więcej na ten temat wkrótce w komunikacie.
Prezentowane dane pochodzą z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego we wrześniu 2017 roku.
 
  


 
 
 
Zapytaj   Zamów publikacje  Zapisz się   Wypisz się

Dodatkowych informacji udziela Ośrodek Informacji CBOS
ul. Świętojerska 5/7, 00-236 Warszawa
tel. (+48) 22 625 76 23; fax (+48) 22 629 40 89
www.cbos.pl