OSTATNIE PUBLIKACJE „Opinie i Diagnozy” nr 40
Czy żyje nam się lepiej? Opinie o gospodarce, rynku pracy i własnej sytuacji materialnej
nr 41
Stulecie odzyskania niepodległości. Pamięć i wspólnota
Komunikaty | Preferencje partyjne w listopadzie
|
| UE a zmiany w sądownictwie
|
| O wiarygodności wyników wyborów do sejmików wojewódzkich
|
| Oceny działalności parlamentu, prezydenta, władz lokalnych i PKW
|
| Stosunek do rządu w listopadzie
|
| Czy PiS wyprowadza Polskę z Unii Europejskiej?
|
| Nastroje społeczne w listopadzie
|
| Listopadowy ranking zaufania do polityków
|
| (Nad)używanie smartfonów
|
| Polacy wobec zmian klimatu
|
| Społeczna ocena organizacyjnej strony wyborów samorządowych
|
WKRÓTCE UKAŻĄ SIĘKomunikaty dotyczące: | aktywności politycznej w internecie
|
| reakcji na wyniki wyborów samorządowych
|
|
|
Polityczna aktywność przedwyborcza online
| Po wyborach samorządowych sprawdziliśmy, ilu badanych w ciągu poprzedzającego je miesiąca miało styczność z polityką w internecie. Uwzględniliśmy trzy wymiary aktywności: 1) informacyjny – polegający na odbiorze treści politycznych w sieci, 2) deliberatywny – obejmujący rozmowy na tematy polityczne oraz 3) partycypacyjny, czyli angażowanie się w działania w tym zakresie. W ujęciu syntetycznym można powiedzieć, że kontakt online z treściami politycznymi miało w tym czasie blisko sześciu na dziesięciu użytkowników (58%), z kolei aktywność w wymiarze deliberatywnym i partycypacyjnym zadeklarowało po 8% internautów. W porównaniu z poprzednimi wyborami samorządowymi znacznie zwiększyło się korzystanie z treści o tematyce politycznej, zarówno w formie tekstowej, jak i wideo. Dwukrotnie częściej niż wówczas pisano też w sieci na tematy dotyczące polityki.
|
| Więcej na ten temat wkrótce w komunikacie.
| Prezentowane dane pochodzą z badań „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w latach 2014 i 2018.
|
|