UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 60/2025
 
Okładka komunikatu Nr 60/2025

Korzystanie z internetu w 2025 roku

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł
Autorzy: Michał Feliksiak, Mateusz Mojsiejuk
|
2025-06-26

Niemal ośmiu na dziesięciu dorosłych Polaków (79%, wzrost o 2 punkty w stosunku do ubiegłego roku) regularnie korzysta z internetu. Sześciu na dziesięciu spośród ogółu badanych (60%) ma konto w jakimś serwisie społecznościowym. Obecność online zależy przede wszystkim od wieku oraz poziomu wykształcenia badanych. Korzystanie z internetu jest powszechne lub niemal powszechne wśród respondentów mających mniej niż 55 lat. Do użytkowników internetu zalicza się trzy czwarte osób w grupie 55–64 lata i około połowa w wieku od 65 do 74 lat. Wśród najstarszych badanych już jedna trzecia deklaruje regularne korzystanie z internetu.

ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?
Odpowiedzi twierdzące - wykresy wg terminów badań III 2002 - V 2025
Odsetki korzystających z internetu wg wieku – wykres
Odsetki korzystających z internetu według wieku i płci – wykres
Odsetki korzystających z internetu wg poziomu wykształcenia – wykres
Odsetki korzystających z internetu według wieku i wykształcenia – wykres
Odsetki korzystających z internetu w grupach zawodowych – wykres
Odsetki korzystających z internetu wg oceny własnej sytuacji materialnej – wykres
Odsetki korzystających z internetu wg miejsca zamieszkania – wykres

Który z opisów najlepiej pasuje do Pana(i) sposobu korzystania z internetu w celach niezwiązanych z pracą zawodową?
- W zasadzie cały czas jestem online, na bieżąco otrzymuję informacje i reaguję na wiadomości
- Na ogół uruchamiam aplikacje internetowe tylko wówczas, kiedy chcę coś zrobić, np. coś sprawdzić lub skontaktować się z kimś
- Trudno powiedzieć
/wykresy: odpowiedzi użytkowników internetu wg terminów badań IV 2018, V 2019, VI 2020, VI 2021, V 2022, V 2023, V 2024, V 2025 oraz wykresy: odpowiedzi użytkowników internetu wg wieku/

AKTYWNOŚCI ONLINE

Czy kiedykolwiek kupił(a) Pan(i) coś przez internet?
Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych
/wykresy wg terminów badań III 2008 - V 2025/

Czy kiedykolwiek sprzedał(a) Pan(i) coś przez internet?
Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych
/wykresy wg terminów badań III 2008 - V 2025/

Respondenci, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet
- użytkownicy internetu
- ogół dorosłych
/wykres wg terminów badań III 2002 - V 2025/

[Pytanie zadane osobom, które w ciągu ostatniego miesiąca robiły zakupy przez internet]
Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):
* odzież, obuwie
* kosmetyki
* sprzęt elektroniczny
* książki, e-booki, audiobooki
* dostęp do usług lub treści
* bilety na samolot, pociąg lub autobus
* zabawki, artykuły dziecięce
* artykuły motoryzacyjne
* sprzęt sportowy
* leki
* artykuły spożywcze
* bilety na wydarzenia kulturalne, sportowe, itp.
* programy, gry komputerowe
* muzykę, filmy
* coś innego
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu wg badań 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024, 2025/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
* korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet
* ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy
* korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak gazety, zdjęcia, materiały video, płatne członkostwo w serwisach, grach
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań III 2005 – V 2025/

* załatwiał(a) Pan(i) przez internet sprawy urzędowe
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań V 2022 – V 2025/

*korzystał(a) Pan(i) ze stron internetowych lub aplikacji dających dostęp do tzw. Sztucznej inteligencji (AI), np. ChatGPT, Microsoft Copilot, Grok
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań: V 2025/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
* czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet, czasopism
* słuchał(a) Pan(i) przez internet radia
* oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale, nagrania wideo
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań III 2006 - V 2025/

* czytał(a) Pan(i) blogi
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań IV 2010 - V 2025/

* oglądał(a) Pan(i) w internecie transmisje realizowane i nadawane na żywo przez innych użytkowników
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań VI 2018 - V 2025/

* oglądał(a) Pan(i) vlogi (wideoblogi)
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań V 2019 - V 2025/

* czytał(a) Pan(i) internetowe portale informacyjne
/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań VI 2021 – V 2025/

Internauci, którzy w ciągu ostatniego miesiąca:
* czytali internetowe wersje gazet, czasopism
* czytali portale informacyjne
* czytali blogi
* słuchali przez internet radia
* oglądali przez internet telewizję, filmy, seriale, nagrania wideo
* zamieszczali w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy
* oglądali vlogi (wideoblogi)
* oglądali w internecie transmisje realizowane i nadawane na żywo przez innych użytkowników
/tabela wg wieku/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca zamieszczał(a) Pan(i) w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy?
Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych
/wykresy wg terminów badań V 2012 - V 2025/

Czy prowadzi Pan(i) bloga, vloga (wideobloga) lub własną stronę internetową?
Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych
/wykresy wg terminów badań VI 2009 - V 2024/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
* rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikator internetowy np. Messenger (Facebook), WhatsApp, Skype, Hangouts (Google), GG (GaduGadu)
* dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych, stronach serwisów społecznościowych
* grał(a) Pan(i) w coś w sieci z innymi ludźmi
* uczestniczył(a) Pan(i) w internetowej rozmowie wideo (wideokonferencji), w której udział brało kilka lub wiele osób
/tabela: odpowiedzi twierdzące: użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań III 2005 - V 2025/

Użytkownicy internetu, którzy w ciągu ostatniego miesiąca:
* rozmawiali przez komunikator internetowy
* dokonywali wpisów na forach, w serwisach społecznościowych
* uczestniczyli w internetowej rozmowie wideo (wideokonferencji), w której udział brało kilka lub wiele osób
* grali w gry w sieci z innymi użytkownikami
/tabela wg wieku/

Czy ma Pan(i) konto w jakimś serwisie społecznościowym?
Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych
/wykresy wg terminów badań III 2008 - V 2025/

Odsetki użytkowników internetu zarejestrowanych w serwisach społecznościowych wg wieku – wykres

Jak by Pan(i) ogólnie opisał(a) sposób, w jaki korzysta Pan(i) z serwisów społecznościowych?
* W zasadzie wyłącznie oglądam lub czytam to, co zamieścili inni, nic nie zamieszczam i nie komentuję
* Głównie oglądam lub czytam to, co zamieścili inni, ale zdarza mi się też coś tam zamieścić lub skomentować
* Oglądam i czytam to, co zamieścili inni, ale dużo też tam zamieszczam i komentuję
* Trudno powiedzieć
/wykres, tabela uwzględniająca wiek/

Publikacja dostępna
Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności
Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł
Liczba stron:
18
Badanie:
202514 Aktualne problemy i wydarzenia (421)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
internet, internauci, zakupy, korzystanie z internetu, blog, zakupy przez internet, online, media społecznościowe, zakupy online, TV online, vlog, portale internetowe, gry online, komunikatory, Messenger, Skype, WhatsApp, Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, X
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zespół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Regulami sklepu internetowego

Procedura reklamacji

Odstąpienie od zamówienia

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

Komunikaty z badań

Opinie i Diagnozy

CBOS Flash

CBOS Fokus

Książki

CBOS Trendy

CBOS Podcast

CBOS Lab

CBOS News

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
Logo CBOS
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry Przewiń do góry