UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 
PUBLIKACJE  |  PRENUMERATA

PUBLIKACJE

Wyniki wyszukiwania dla: internet
Wybierz dodatkowe opcje wyszukiwania Opcje wyszukiwania
Dodatkowe opcje wyszukiwania:
szukaj w publikacjach:
szukaj w polach:
 
ogranicz wyszukiwanie do okresu

Komunikat z badań nr 60/2025

Korzystanie z internetu w 2025 roku

Niemal ośmiu na dziesięciu dorosłych Polaków (79%, wzrost o 2 punkty w stosunku do ubiegłego roku) regularnie korzysta z internetu. Sześciu na dziesięciu spośród ogółu badanych (60%) ma konto w jakimś serwisie społecznościowym. Obecność online zależy przede wszystkim od wieku oraz poziomu wykształcenia badanych. Korzystanie z internetu jest powszechne lub niemal powszechne wśród respondentów mających mniej niż 55 lat. Do użytkowników internetu zalicza się trzy czwarte osób w grupie 55–64 lata i około połowa w wieku od 65 do 74 lat. Wśród najstarszych badanych już jedna trzecia deklaruje regularne korzystanie z internetu. ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU

2025-06-26|Autorzy: Michał Feliksiak, Mateusz Mojsiejuk

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 59/2025

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami prezydenckimi

W czerwcowym sondażu, przeprowadzonym po II turze wyborów prezydenckich, zapytaliśmy Polaków, skąd czerpali informacje o kandydatach oraz czy angażowali się w jakąś aktywność polityczną w internecie. Porównując obecne wyniki do zarejestrowanych w badaniach po poprzednich wyborach prezydenckich w 2020 roku i jeszcze wcześniejszych – w roku 2015, obserwujemy przede wszystkim umacnianie się politycznego znaczenia internetu, którego skutkiem jest mniejsze znaczenie tradycyjnych mediów – telewizji, radia i prasy. Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach:- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)- z internetu- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)- od znajomych, członków rodziny- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek- z gazet i czasopism- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)/wykres oraz tabela - odpowiedzi twierdzące wg terminów badań XI‘11, VI‘14, XII‘14, VI‘15, XI‘15, XI‘18, VI‘19, XI‘19, VIII‘20, XI‘23 VI‘24, VI‘25 oraz tabela - odpowiedzi twierdzące według wieku/

2025-06-25|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 57/2025

Życie towarzyskie i uczuciowe młodych Polaków

Prawie trzy czwarte badanych w wieku 18–44 lata jest obecnie w związku małżeńskim bądź nieformalnym (71%). Mediana liczby poważnych związków w ciągu życia wyniosła 2. Respondenci poznawali swoich partnerów(ki) najczęściej na prywatnych imprezach lub spotkaniach z przyjaciółmi, w szkole, na studiach lub w miejscu pracy. W pokoleniu Z większą rolę odgrywały aplikacje randkowe lub inne sposoby nawiązywania znajomości przez internet, a wśród millenialsów nieco większą miejsca publiczne, takie jak kluby czy bary. ŻYCIE TOWARZYSKIE

2025-06-16|Autor: Jonathan Scovil

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 55/2025

Młodzi i media społecznościowe

Media społecznościowe dla młodych (18–44 lata) stanowią ważne źródło informacji, nie tylko o codziennym życiu ich znajomych i przyjaciół, ale także o wydarzeniach w kraju i na świecie. Najmłodsi badani (osoby poniżej 25 roku życia) wymieniają je na pierwszym miejscu głównych źródeł informacji, przed portalami internetowymi i telewizją, a także przed radiem i prasą, co jest dosyć oczywiste. Korzystanie z poszczególnych mediów społecznościowych zależy od płci i wieku przedstawicieli generacji Z i Y. Kobiety częściej niż mężczyźni przyznają, że regularnie korzystają z Facebooka, Instagrama i TikToka, podczas gdy więcej mężczyzn niż kobiet deklaruje korzystanie z YouTube’a i X. Pokolenie Z śledzi regularnie więcej różnych mediów społecznościowych niż millenialsi. Ci ostatni są w odrobinę większej części niż zetki obecni tylko na Facebooku i LinkedIn.

2025-06-09|Autor: Marta Bożewicz

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 45/2025

Prestiż zawodów, czyli które profesje cieszą się obecnie największym szacunkiem społecznym

W kwietniowym sondażu, po prawie sześcioletniej przerwie, powróciliśmy do kwestii prestiżu zawodów i szacunku, jaki poszczególne rodzaje aktywności zawodowej budzą w Polakach. Pytaliśmy, jakim poważaniem ankietowani obecnie darzą wymienione na liście zajęcia lub zawody. Prestiż różnych profesji badamy już od wielu lat i choć lista badanych zawodów nieco ewoluuje, to dzięki niej możemy śledzić, jakie zmiany dokonują się w społecznym odbiorze poszczególnych profesji już od ponad trzydziestu lat. HIERARCHIA POWAŻANIA ZAWODÓW

2025-05-19|Autor: Krzysztof Pankowski

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 1/2025

Relacje sąsiedzkie

Od 1995 roku, odkąd prowadzimy badanie więzi społecznych w miejscu zamieszkania, relacje sąsiedzkie o charakterze czysto grzecznościowym i konwencjonalnym stają się mniej powszechne. W ciągu całego analizowanego okresu obserwujemy także minimalne, ale dość systematyczne, zmniejszanie się zakresu sąsiedzkiego współdziałania o charakterze pomocowym, polegającego na wyświadczaniu sobie drobnych przysług, jak pożyczanie sobie czegoś, pilnowanie domu, pomoc w opiece nad dziećmi itp. Jak układają się Panu(i) stosunki z sąsiadami tu, gdzie Pan(i) mieszka? Czy poniższe stwierdzenia odzwierciedlają Pana(i) stosunki z sąsiadami czy też nie?

2025-01-03|Autorzy: Agnieszka Cybulska, Krzysztof Pankowski

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 125/2024

Polak w urzędzie A.D. 2024

Respondenci w tym roku na ogół załatwiali sprawy urzędowe osobiście (89% załatwiających jakieś sprawy w urzędzie). Niemal co trzeci (32%) skorzystał z możliwości załatwienia sprawy przez internet, a 9% zrobiło to telefonicznie. OSOBISTE DOŚWIADCZENIA Z ZAŁATWIANIEM SPRAW URZĘDOWYCH

2024-12-10|Autor: Barbara Badora

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 119/2024

Polacy o dokształcaniu i poszerzaniu kompetencji

Blisko dwie trzecie Polaków (64%) uczestniczyło w szkoleniach, kursach lub studiach podyplomowych wykraczających poza regularną edukację. UCZESTNICTWO W KURSACH DOSZKALAJĄCYCH

2024-11-27|Autorzy: Michał Feliksiak, Jonathan Scovil

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Opinie i diagnozy nr 54

Gotowość do obrony kraju

Kwestie dotyczące szeroko pojętej tematyki obronności poruszaliśmy w ciągu minionych dekad w naszych badaniach wielokrotnie, a z ich wynikami można zapoznać się w publikacjach dostępnych na stronie internetowej www.cbos.pl. Rozpoczęta 24 lutego 2022 roku zbrojna agresja Rosji na Ukrainę postawiła jednak Polaków w nowej sytuacji, czyli pełnoskalowej wojny w sąsiednim kraju, i spowodowała, że różne kwestie dotyczące obronności stały się przedmiotem zainteresowania i dyskusji nie tylko ekspertów w tej dziedzinie, ale także całego społeczeństwa. Pytania o przygotowanie polskiego państwa na wypadek wojny kinetycznej oraz hybrydowej, pewność międzynarodowych sojuszy politycznych i wojskowych zaczęły być obecne w codziennych rozmowach Polaków. Doniesienia z Ukrainy spowodowały, że Polacy zaczęli też zastanawiać się, jak sami zachowaliby się w sytuacji wojny, czy skłonni byliby wziąć udział w obronie kraju, a jeżeli tak, to w jaki sposób, czy czują się do tego przygotowani i czy w sytuacji bezpośredniego zagrożenia wiedzieliby, jak zapewnić sobie maksimum bezpieczeństwa. W związku z tym pod koniec 2023 roku, czyli po niemal dwóch latach wojny w Ukrainie, przeprowadziliśmy na reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski badanie Postawy proobronne w całości poświęcone tej tematyce. Najważniejsze wyniki tego badania przedstawiamy w niniejszym tomie Opinii i Diagnoz.

2024-10-25|Autor: Barbara Badora (red.)

Produkt dostępny w wersji elektronicznej i drukowanej - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji drukowanej: 28.00 zł

Cena pełnej wersji elektronicznej: 16.00 zł

 

Komunikat z badań nr 102/2024

Treści patologiczne online

W naszym badaniu zapytaliśmy Polaków o ich styczność online z treściami, które były, w ich odczuciu, nieodpowiednie, rażące, łamały przyjęte normy postępowania. Treści te określa się niekiedy mianem patologicznych, a nawet nazywa cyberprzemocą. Czy zdarza się Panu(i) w internecie:

2024-10-14|Autor: Błażej Bado

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 98/2024

Sztuczna inteligencja – uczucia, narzędzia i diagnoza medyczna

W tej publikacji zajmiemy się tym, jakie uczucia wzbudza wśród badanych rozwój sztucznej inteligencji, z jakich inteligentnych urządzeń korzystają oni w swoim życiu, oraz czy sięgają do platform służących do generowania odpowiedzi (np. ChatGPT, Microsoft Copilot). Interesowało nas również, czy zdecydowaliby się na podróż autonomicznym samochodem lub diagnozę medyczną przy użyciu AI. ROZWÓJ SZTUCZNEJ INTELIGENCJI – UCZUCIA

2024-10-09|Autorzy: Edyta Umańska, Karolina Augustyniak-Brzezińska

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 93/2024

Sztuczna inteligencja w opiniach Polaków

Termin sztuczna inteligencja (SI) bywa wymiennie stosowany z jego angielskim odpowiednikiem Artificial Intelligence (AI). Chociaż pojęcie to sformułował amerykański informatyk John McCarthy w 1956 roku, to dopiero współczesny, intensywny rozwój technik informacyjnych i komputerowych pozwolił na spopularyzowanie i praktyczne zastosowanie SI w życiu codziennym. Społeczne wyobrażenia o sztucznej inteligencji od lat kształtowała fantastyka naukowa (w formie książek, filmów, seriali i gier science fiction), a dziś coraz częściej stanowi ona przedmiot rozważań nauk społecznych. SZTUCZNA INTELIGENCJA – CO TO TAKIEGO?

2024-09-27|Autorzy: Edyta Umańska, Karolina Augustyniak-Brzezińska

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 91/2024

Społeczna percepcja działań rządu od początku jego funkcjonowania

W ostatnim badaniu sprawdziliśmy, skąd Polacy czerpią informacje o pracy gabinetu Donalda Tuska, czym – ich zdaniem – zajmuje się rząd, oraz jak oceniają wiarygodność informacji przekazywanych przez polityków rządowych i opozycyjnych. Badanie przeprowadzono w drugiej połowie sierpnia, odpowiedzi respondentów nie uwzględniają ostatnich działań rządzących związanych z powodziami i podtopieniami na południu Polski.

2024-09-19|Autor: Beata Roguska

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 70/2024

Korzystanie z internetu w 2024 roku

Obecnie z internetu korzysta ponad trzy czwarte dorosłych Polaków (77%). Przez ostatnie trzy lata skala obecności online utrzymywała się na stałym poziomie. Ostatni wzrost liczby użytkowników przypada na drugi i trzeci rok epidemii COVID-19 w Polsce. ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

2024-07-10|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 64/2024

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

W czerwcowym sondażu, przeprowadzonym po wyborach do Parlamentu Europejskiego, zapytaliśmy Polaków, skąd czerpali informacje o komitetach i kandydatach oraz czy angażowali się w miesiącu przedwyborczym w jakąś aktywność polityczną w internecie. Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach do Parlamentu Europejskiego:

2024-07-01|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 61/2024

Głosowanie przez internet

W niektórych krajach europejskich, np. w Estonii, Belgii czy Szwajcarii, istnieje możliwość głosowania w wyborach przez internet (e-voting). W Polsce jak dotąd jej nie ma. Pilotażem dla tego sposobu głosowania będą być może wybory prezydenckie w 2025 roku, choć miałaby to być wówczas opcja dostępna jedynie dla Polaków mieszkających za granicą. Czy w Polsce powinna istnieć możliwość głosowania w wyborach przez internet?

2024-06-17|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 143/2023

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami parlamentarnymi

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach: - z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji - ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

2023-11-28|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 132/2023

Postrzeganie mediów

ŹRÓDŁA INFORMACJI O WYDARZENIACH W KRAJU I NA ŚWIECIE Skąd przede wszystkim czerpie Pan(i) informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie?

2023-10-20|Autorzy: Michał Feliksiak, Marcin Głowacki

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 124/2023

Opinie na temat funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej

OCENA FUNKCJONOWANIA OPIEKI ZDROWOTNEJ Czy, ogólnie rzecz biorąc, jest Pan(i) zadowolony(a) czy też niezadowolony(a) z tego, jak obecnie funkcjonuje opieka zdrowotna w naszym kraju?

2023-10-10|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 101/2023

Korzystanie ze świadczeń i ubezpieczeń zdrowotnych

KORZYSTANIE Z USŁUG MEDYCZNYCH Badani, którzy w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających sondaż korzystali z usług:

2023-08-21|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 72/2023

Korzystanie z internetu w 2023 roku

ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

2023-06-15|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 68/2023

Źródła informacji o wydarzeniach w kraju i na świecie

PREFERENCJE CO DO TYPÓW ŹRÓDEŁ INFORMACJI Skąd przede wszystkim czerpie Pan(i) informacje o tym, co dzieje się w kraju i na świecie? Czy:

2023-06-05|Autor: Barbara Badora

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 61/2023

Polacy o inflacji

POSTRZEGANIE DOCHODÓW Czy, ogólnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich 12 miesięcy dochody Pana(i) gospodarstwa domowego:

2023-05-23|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 138/2022

Jak Polacy radzą sobie z inflacją?

SUBIEKTYWNE ODCZUWANIE INFLACJI Jak Pan(i) ocenia, w jakim stopniu wzrost cen jest odczuwany w Pana(i) gospodarstwie domowym?

2022-11-02|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Opinie i diagnozy nr 49

Młodzież 2021

Najpierw o samych badaniach młodzieży z ostatnich klas szkół ponadpodstawowych (w pewnym okresie ponadgimnazjalnych). CBOS realizował je ze zmienną częstością od roku 1990, a w XXI wieku w latach: 2003, 2008, 2010, 2013, 2016, 2018 i wreszcie w roku 2021. Na początku lat 90. było to statutowe badanie CBOS. W 1999 roku zleceniodawcą był Instytut Psychiatrii i Neurologii. Od 2003 roku badania młodzieży prowadzimy – we współpracy lub na zlecenie – Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii, obecnie Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom. W badaniach tych – realizowanych wedle tej samej metodologii – zachowujemy pewien wspólny rdzeń wszystkich kwestionariuszy, dzięki czemu możliwe jest śledzenie trendów. W niniejszym opracowaniu wykorzystujemy do porównań – w takim stopniu, jaki jest możliwy – dane z poprzednich badań z serii Młodzież. Z drugiej jednak strony staramy się reagować na „ducha czasu” i wprowadzamy tematy nowe. W roku 2021 po raz pierwszy pytaliśmy – w związku z epidemią COVID-19 – o samopoczucie psychiczne i edukację zdalną, a także o stosunek do osób LGBT+ i do zmian klimatu. Wprawdzie nie można śledzić zmian tych postaw młodych ludzi w czasie, ale można je porównać z postawami dorosłych.

2022-09-09|Autorzy: Mirosława Grabowska (red.), Magdalena Gwiazda (red.), Beata Roguska, Małgorzata Omyła-Rudzka, Jonathan Scovil, Rafał Boguszewski, Barbara Badora, Ilona Kawalec, Michał Feliksiak, Artur Malczewski

Produkt dostępny w wersji elektronicznej i drukowanej - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji drukowanej: 30.00 zł

Cena pełnej wersji elektronicznej: 19.00 zł

 

Komunikat z badań nr 77/2022

Korzystanie z internetu w 2022 roku

ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

2022-06-09|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 63/2022

Postrzeganie inflacji

POSTRZEGANIE WZROSTU CEN I OCZEKIWANIA INFLACYJNE Czy, ogólnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny produktów i usług:

2022-05-02|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 53/2022

Wielki Post i Wielkanoc 2022

WIELKOPOSTNE WYRZECZENIA Czy w okresie Wielkiego Postu stara się Pan(i) jakoś ograniczać rozrywki, rzadziej oglądać telewizję, nie chodzić na zabawy czy do kina, nie słuchać muzyki rozrywkowej itp. czy też, jak wiele innych osób, raczej nie zwraca Pan(i) na to uwagi?

2022-04-12|Autor: Jonathan Scovil

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 31/2022

Opinia publiczna wobec inwigilacji

INWIGILACJA – UPRAWNIENIA I KONTROLA Która z tych opinii jest bliższa Pana(i) poglądom?

2022-03-03|Autorzy: Michał Feliksiak, Beata Roguska

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 28/2022

Odwiedzanie serwisów i portali o tematyce religijnej – sytuacja w czasach pandemii

ODWIEDZANIE SERWISÓW O TEMATYCE RELIGIJNEJ Czy odwiedza Pan(i) serwisy internetowe (strony, media społecznościowe lub portale) o tematyce religijnej?

2022-02-25|Autor: Marta Kołodziejska

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 18/2022

O wzroście liczby Polaków nieidentyfikujących się ani z rządzącymi, ani z opozycją

Podział na zwolenników rządzących versus sympatyków opozycji w ostatnich latach wyraźnie stracił na znaczeniu. Większość badanych lokuje się dziś poza osią tego podziału (53%). Z rządzącymi identyfikuje się co czwarty, a z opozycją co piąty dorosły Polak. Mówi się, że w polskim społeczeństwie istnieje wyraźny podział na tych, którzy sprzyjają obozowi rządzącemu i tych, którzy sympatyzują z opozycją. Czy Pan(i) zaliczył(a)by siebie raczej do sympatyków obozu rządzącego czy też raczej do sympatyków opozycji?

2022-02-07|Autor: Agnieszka Cybulska

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 5/2022

Lokalna parafia - jej postrzeganie i funkcje

ZWIĄZKI Z LOKALNĄ PARAFIĄ W jakim kościele, w jakiej parafii zazwyczaj uczestniczy Pan(i) w praktykach religijnych?

2022-01-13|Autor: Jonathan Scovil

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 157/2021

Depresja w doświadczeniach i opiniach

DOŚWIADCZENIE CHOROBY Czy chorował(a) Pan(i) kiedykolwiek na depresję?

2021-12-16|Autorzy: Michał Feliksiak, Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 137/2021

Jak Polacy radzą sobie z inflacją?

POSTRZEGANIE INFLACJI I DOCHODÓW Czy, ogólnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny produktów i usług: - zdecydowanie wzrosły

2021-11-09|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 125/2021

Opinie na temat funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej

OCENA FUNKCJONOWANIA OPIEKI ZDROWOTNEJ Czy, ogólnie rzecz biorąc, jest Pan(i) zadowolony(a) czy też niezadowolony(a) z tego, jak obecnie funkcjonuje opieka zdrowotna w naszym kraju?

2021-10-19|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 116/2021

Telefony komórkowe czy smartfony?

Wykres - Telefony stacjonarne i komórkowe w gospodarstwach domowych w latach 1996–2017 SPOSOBY KORZYSTANIA ZE SMARTFONÓW I TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH

2021-10-04|Autor: Edyta Umańska

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 106/2021

Postrzeganie telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych

ŹRÓDŁA INFORMACJI O WYDARZENIACH W KRAJU I NA ŚWIECIE Skąd przede wszystkim czerpie Pan(i) informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie?

2021-09-15|Autorzy: Małgorzata Omyła-Rudzka, Beata Roguska

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 83/2021

Korzystanie z internetu

ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

2021-07-14|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 44/2021

Powstania śląskie w pamięci zbiorowej Polaków

WIEDZA O POWSTANIACH ŚLĄSKICH Czy słyszał(a) Pan(i) o powstaniach śląskich?

2021-04-14|Autor: Jonathan Scovil

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 19/2021

Edukacja zdalna - doświadczenia i oceny

EDUKACJA ZDALNA – DOŚWIADCZENIA W jaki sposób odbywała się edukacja zdalna?

2021-02-15|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 14/2021

Aktywności i doświadczenia Polaków w 2020 roku

Czy w minionym roku: * korzystał(a) Pan(i) z internetu w celach niezwiązanych z pracą zawodową * przekazał(a) Pan(i) pieniądze na cele dobroczynne

2021-02-01|Autor: Jonathan Scovil

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Opinie i diagnozy nr 46

Pandemia koronawirusa w opiniach Polaków

Niniejszy tom Opinii i Diagnoz stanowi zapis dziewięciu miesięcy życia Polaków z koronawirusem. Uznaliśmy, że naszym obowiązkiem jako badaczy jest zapis doświadczeń ludzi w czasach zarazy. W każdym z sondaży zrealizowanych od marca do listopada 2020 r. poświęcaliśmy temu sporo miejsca.

2020-12-29|Autorzy: Agnieszka Cybulska (red.), Krzysztof Pankowski (red.)

Produkt dostępny w wersji elektronicznej i drukowanej - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji drukowanej: 30.00 zł

Cena pełnej wersji elektronicznej: 19.00 zł

 

Komunikat z badań nr 137/2020

Religijność Polaków w warunkach pandemii

ZMIANY W ŻYCIU RELIGIJNYM Czy Pana(i) zaangażowanie religijne jest obecnie takie samo jak w okresie największych ograniczeń (przypadających na kwiecień i Święta Wielkanocne)?

2020-10-29|Autor: Marta Bożewicz

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 108/2020

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami prezydenckimi

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach: - z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji - ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

2020-09-16|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 100/2020

Zdrowie online

ZASTOSOWANIA INTERNETU ZWIĄZANE ZE ZDROWIEM Czy zdarza się, że:

2020-08-27|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 88/2020

Opieka medyczna w czasie epidemii

TRUDNOŚCI W KORZYSTANIU Z OPIEKI MEDYCZNEJ PODCZAS EPIDEMII Czy z powodu epidemii koronawirusa zdarzyło się, że odwołano lub przełożono Panu(i):

2020-07-15|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 85/2020

Korzystanie z internetu

ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

2020-07-13|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 74/2020

Wpływ pandemii na religijność Polaków

ZMIANY W ŻYCIU RELIGIJNYM Czy Pana(i) zaangażowanie religijne zmieniło się w okresie społecznej kwarantanny?

2020-06-25|Autor: Marta Bożewicz

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 60/2020

Życie codzienne w czasach zarazy

[Badanie przeprowadzono drogą elektroniczną (Computer-Assisted Web Interview – CAWI)] LĘK PRZED ZARAŻENIEM

2020-05-19|Autorzy: Agnieszka Cybulska, Krzysztof Pankowski

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 49/2020

Zwyczaje wielkopostne i wielkanocne

WIELKOPOSTNE WYRZECZENIA Czy w okresie Wielkiego Postu stara się Pan(i) jakoś ograniczać rozrywki, rzadziej oglądać telewizję, nie chodzić na zabawy czy do kina, nie słuchać muzyki rozrywkowej itp. czy też, jak wiele innych osób, raczej nie zwraca Pan(i) na to uwagi?

2020-04-09|Autor: Antoni Głowacki

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 17/2020

Aktywności i doświadczenia Polaków w 2019 roku

Czy w minionym roku: * był(a) Pan(i) z rodziną lub przyjaciółmi w restauracji

2020-02-11|Autor: Marta Bożewicz

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 152/2019

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami parlamentarnymi

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach: - z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji - ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

2019-12-05|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 139/2019

Mowa nienawiści

CZYM JEST MOWA NIENAWIŚCI? Czym jest, Pana(i) zdaniem, mowa nienawiści? [pytanie otwarte]

2019-11-12|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 113/2019

Postrzeganie II wojny światowej i poparcie dla domagania się reparacji od Niemiec

OSOBISTY STOSUNEK POLAKÓW DO II WOJNY ŚWIATOWEJ Czym jest dla Pana(i) osobiście II wojna światowa?

2019-09-19|Autor: Barbara Badora

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 95/2019

Korzystanie z internetu

ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

2019-07-19|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 86/2019

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach do Parlamentu Europejskiego: - z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji - ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

2019-07-01|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 77/2019

PIT-y 2018

30 kwietnia upłynął termin składania zeznań podatkowych od dochodów osobistych, czyli tzw. PIT-ów. Czy należy Pan(i) do osób, które objęte są obowiązkiem rozliczenia z urzędem skarbowym podatku od dochodów osobistych za rok 2018? - Tak - Nie

2019-06-07|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Opinie i diagnozy nr 43

Młodzież 2018

Nigdy dość powtarzać, jak niezwykła jest seria badań CBOS poświęconych młodzieży (czyli uczniom – najpierw – ostatnich klas szkół ponadpodstawowych, następnie – szkół ponadgimnazjalnych, a niebawem – znowu ostatnich klas szkół ponad-podstawowych). Realizowaliśmy je ze zmienną częstością od roku 1990, a w XXI wieku w latach 2003, 2008, 2010, 2013, 2016 i wreszcie w 2018 roku. W badaniach młodzieży – realizowanych zgodnie z tą samą metodologią (zmieniała się tylko liczba szkół objętych badaniem) – zachowujemy pewien wspólny rdzeń wszystkich kwestionariuszy, dzięki czemu możliwe jest śledzenie trendów.

2019-06-05|Autorzy: Mirosława Grabowska (red.), Magdalena Gwiazda (red.), Beata Roguska, Małgorzata Omyła-Rudzka, Marta Bożewicz, Rafał Boguszewski, Barbara Badora, Antoni Głowacki, Ilona Kawalec, Michał Feliksiak, Artur Malczewski

Produkt dostępny w wersji elektronicznej i drukowanej - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji drukowanej: 30.00 zł

Cena pełnej wersji elektronicznej: 19.00 zł

 

Komunikat z badań nr 70/2019

Wiarygodność mediów

ŹRÓDŁA INFORMACJI O WYDARZENIACH W KRAJU I NA ŚWIECIE Skąd przede wszystkim czerpie Pan(i) informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie?

2019-05-27|Autorzy: Małgorzata Omyła-Rudzka, Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 66/2019

Opinie o warszawskiej karcie LGBT+ i edukacji seksualnej w szkołach

OPINIE O POTRZEBIE WSPARCIA ŚRODOWISKA LGBT+ Czy, Pana(i) zdaniem, ogólnie rzecz biorąc, jest taka potrzeba, aby wprowadzać w Polsce rozwiązania wspierające gejów i lesbijki?

2019-05-16|Autor: Ilona Kawalec

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 50/2019

Ułatwienia w głosowaniu - opinie i oczekiwania

POLACY O ALTERNATYWNYCH PROCEDURACH GŁOSOWANIA O każdej z przedstawionych form głosowania proszę powiedzieć, czy powinna być taka możliwość czy też nie?

2019-04-08|Autor: Jarosław Zbieranek

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 20/2019

Aktywności i doświadczenia Polaków w 2018 roku

Czy w minionym roku: * urządził(a) Pan(i) przyjęcie dla grona przyjaciół, znajomych * był(a) Pan(i) z rodziną lub przyjaciółmi w restauracji

2019-02-15|Autor: Marta Bożewicz

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 16/2019

Trzydziesta rocznica obrad Okrągłego Stołu

ZNACZENIE OKRĄGŁEGO STOŁU O jakim wydarzeniu można powiedzieć, że było najbardziej przełomowe, wyznacza koniec PRL, ustroju komunistycznego w Polsce?

2019-02-01|Autor: Antoni Głowacki

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 160/2018

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami samorządowymi

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach samorządowych: - z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek - od znajomych, członków rodziny

2018-12-05|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 157/2018

(Nad)używanie smartfonów

CZY ZA CZĘSTO SIĘGAMY PO SMARTFONY? Czy uważa Pan(i), że korzysta Pan(i) za dużo ze smartfona do przeglądania internetu, portali społecznościowych, aplikacji? Odpowiedzi osób korzystających ze smartfona.

2018-11-27|Autorzy: Małgorzata Omyła-Rudzka, Marta Bożewicz

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 145/2018

Depresja w doświadczeniach i opiniach

DOŚWIADCZENIE CHOROBY Czy chorował(a) Pan(i) kiedykolwiek na depresję?

2018-11-06|Autorzy: Michał Feliksiak, Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 133/2018

Bezpieczeństwo w internecie

PRYWATNOŚĆ [Odpowiedzi użytkowników internetu]

2018-10-11|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 129/2018

Dzieci i młodzież w internecie - korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów

DZIECI I MŁODZIEŻ W INTERNECIE Czy któreś z dzieci w gospodarstwie domowym korzysta z internetu?

2018-10-02|Autor: Katarzyna Siekiera

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 102/2018

Słuchanie muzyki

Jak często słucha Pan(i) muzyki? - codziennie - kilka razy w tygodniu

2018-08-01|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 89/2018

Opinie na temat funkcjonowania opieki zdrowotnej

OCENA FUNKCJONOWANIA OPIEKI ZDROWOTNEJ Czy, ogólnie rzecz biorąc, jest Pan(i) zadowolony(a) czy też niezadowolony(a) z tego, jak obecnie funkcjonuje opieka zdrowotna w naszym kraju?

2018-07-09|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 74/2018

Zaangażowanie Polaków na rzecz społeczności lokalnej

ZAINTERESOWANIE SPRAWAMI LOKALNYMI Czy, ogólnie rzecz biorąc, interesuje się Pan(i) tym, co dzieje się w Pana(i) gminie/mieście?

2018-06-13|Autor: Rafał Boguszewski

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 69/2018

PIT-y 2017

SPOSOBY SKŁADANIA ZEZNAŃ PODATKOWYCH Czy należy Pan(i) do osób, które powinny do 30 kwietnia samodzielnie rozliczyć się z urzędem skarbowym za rok 2017?

2018-05-29|Autor: Marta Bożewicz

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 62/2018

Korzystanie z internetu

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu? Odpowiedzi twierdzące - wykresy wg terminów badań III 2002 - IV 2018 Odsetki internautów wg wieku - wykres

2018-05-16|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 46/2018

Współpraca władz lokalnych z mieszkańcami

Czy, generalnie rzecz biorąc, uważa Pan(i), że głos mieszkańców Pana(i) gminy/miasta brany jest pod uwagę przez władze gminy/miasta przy podejmowaniu przez nie decyzji, które dotyczą mieszkańców? - Zdecydowanie tak - Raczej tak

2018-04-09|Autor: Rafał Boguszewski

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 43/2018

Wielkanoc 2018

WIELKOPOSTNE WYRZECZENIA Czy w okresie Wielkiego Postu stara się Pan(i) jakoś ograniczać rozrywki, rzadziej oglądać telewizję, nie chodzić na zabawy czy do kina, nie słuchać muzyki rozrywkowej itp. czy też, jak wiele innych osób, raczej nie zwraca Pan(i) na to uwagi?

2018-03-23|Autor: Antoni Głowacki

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 17/2018

Aktywności i doświadczenia Polaków w 2017 roku

UCZESTNICTWO W KULTURZE Sytuacje, w których badani przynajmniej raz uczestniczyli w danym roku:

2018-02-08|Autor: Michał Feliksiak

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 13/2018

Oczekiwania wobec rządu Mateusza Morawieckiego

POTRZEBA KONTYNUACJI CZY ZMIANY Czy, Pana(i) zdaniem, ogólnie rzecz biorąc, rząd Mateusza Morawieckiego powinien kontynuować politykę rządu Beaty Szydło czy też w polityce rządu powinny nastąpić istotne zmiany?

2018-01-30|Autor: Barbara Badora

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł

 

Komunikat z badań nr 162/2017

Oceny funkcjonowania polskich urzędów i urzędników A.D. 2017

OPINIE O FUNKCJONOWANIU URZĘDÓW Czy, ogólnie rzecz biorąc, zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami?

2017-12-07|Autor: Barbara Badora

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 153/2017

Monolog, dialog czy kłótnia - Polaków rozmowy o polityce

Jak określił(a)by Pan(i) swoje zainteresowanie polityką? - bardzo duże - uważnie (szczegółowo) śledzę prawie wszystko, co się dzieje w polityce - duże - dość uważnie śledzę to, co dzieje się w polityce

2017-11-21|Autor: Agnieszka Cybulska

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 125/2017

Wyposażenie gospodarstw domowych

Dobra materialne i usługi w gospodarstwach domowych - pralka automatyczna - telefon komórkowy

2017-09-27|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 116/2017

Polacy kontra kleszcze

Statystyka wyszukiwań frazy ‘kleszcze‘ w google.pl - Relacja liczby wyszukiwań w danym miesiącu do liczby wyszukiwań w miesiącu, w którym dane hasło było wyszukiwane najczęściej /wykres I 2004 - IX 2017/

2017-09-12|Autorzy: Marcin Herrmann, Anastasiia Kuzhda

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 99/2017

Korzystanie z telefonów komórkowych

Korzystający: - ze smartfona - z klasycznego telefonu komórkowego

2017-08-01|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 68/2017

Hazardziści

W CO GRAJĄ HAZARDZIŚCI? Czy w czasie ostatnich 12 miesięcy uczestniczył(a) Pan(i) w następujących grach losowych lub loteriach, w których można wygrać pieniądze?

2017-06-05|Autor: Magdalena Gwiazda

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 64/2017

PIT-y 2016

SPOSOBY SKŁADANIA ZEZNAŃ PODATKOWYCH Czy należy Pan(i) do osób, które powinny do 30 kwietnia samodzielnie złożyć w urzędzie skarbowym rozliczenie podatku od dochodów osobistych za ubiegły rok podatkowy?

2017-05-31|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 61/2017

Suweren podzielony - sympatycy rządzących versus sympatycy opozycji oraz publiczność

Mówi się, że w polskim społeczeństwie istnieje wyraźny podział na tych, którzy sprzyjają obozowi rządzącemu i tych, którzy sympatyzują z opozycją. Czy Pan(i) zaliczył(a)by siebie raczej do sympatyków obozu rządzącego czy też raczej do sympatyków opozycji? - Do sympatyków obozu rządzącego - Do sympatyków opozycji

2017-05-25|Autor: Krzysztof Pankowski

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr nr 53/2017

Media online

INTERNETOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI Skąd, z jakich stron, portali internetowych czerpie Pan(i) na ogół informacje o bieżących wydarzeniach i polityce?

2017-05-10|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 52/2017

Ocena wiarygodności telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych

ŹRÓDŁA INFORMACJI O WYDARZENIACH W KRAJU I NA ŚWIECIE Skąd przede wszystkim czerpie Pan(i) informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie? Czy:

2017-05-09|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 49/2017

Korzystanie z internetu

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu? - odpowiedzi twierdzące - wykresy wg badań III 2002 - IV 2017 - odsetki internautów wg wieku - wykres

2017-04-26|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 22/2017

Polskie podziemie antykomunistyczne w pamięci zbiorowej

WIEDZA Przez kilka lat po II wojnie światowej w Polsce działały grupy zbrojne walczące z nową, komunistyczną władzą wspieraną przez ZSRR. Czy słyszał(a) Pan(i) o działalności tych grup?

2017-02-28|Autorzy: Antoni Głowacki, Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 12/2017

Aktywności i doświadczenia Polaków w 2016 roku

UCZESTNICTWO W KULTURZE Sytuacje, w których badani przynajmniej raz uczestniczyli w danym roku:

2017-01-31|Autor: Magdalena Gwiazda

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Opinie i diagnozy nr 36

Zdrowie i leczenie w Polsce

Postawy i zachowania związane ze zdrowiem i leczeniem stanowią centralne zagadnienie 36. numeru “Opinii i Diagnoz”. Jaką rangę ma zdrowie wśród innych wartości i orientacji życiowych Polaków? Jak o nie dbamy, a w sytuacji problemów – jak się leczymy? Rozdział otwierający to opracowanie nakreśla perspektywę w postrzeganiu zdrowia jako podstawowej wartości. Kolejne rozdziały publikacji dotyczą systemu opieki zdrowotnej: korzystania z usług w ramach NFZ i poza ofertą świadczeń refundowanych oraz satysfakcji pacjentów z opieki zdrowotnej w ramach powszechnego ubezpieczenia – tu wskazaliśmy mocne i słabe strony systemu, a także stworzyliśmy typologię postaw wobec niego. Obraz leczenia się w Polsce uzupełnia analiza wydatków ponoszonych przez obywateli na zdrowie. Sprawdziliśmy także, w jakim stopniu Polacy wykorzystują internet do celów związanych ze zdrowiem i leczeniem. Interesowało nas ponadto zjawisko stosowania leków dostępnych bez recepty oraz suplementów diety.

2016-12-30|Autorzy: Rafał Boguszewski, Agnieszka Cybulska, Małgorzata Omyła-Rudzka, Antonina Piegat, Michał Feliksiak (red.)

Produkt dostępny w wersji elektronicznej i drukowanej - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności

Cena pełnej wersji drukowanej: 21.00 zł

Cena pełnej wersji elektronicznej: 16.00 zł

 

Komunikat z badań nr 172/2016

Polacy o szczepieniach przeciw grypie

KTO SZCZEPI SIĘ PRZECIW GRYPIE? Badani, którzy w tym sezonie jesienno-zimowym:

2016-12-14|Autorzy: Małgorzata Omyła-Rudzka, Łukasz Jadaś

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 163/2016

Sposoby spędzania czasu przez seniorów

KIEDY TO, CO NAJLEPSZE, MAMY JUŻ RACZEJ ZA SOBĄ? Która z poniższych opinii jest Panu(i) najbliższa?

2016-11-25|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 158/2016

Leki dostępne bez recepty i suplementy diety

STOSOWANIE I OCENA DZIAŁANIA Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy stosował(a) Pan(i) dostępne bez recepty:

2016-11-21|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 155/2016

Społeczna ocena wykorzystywania środków europejskich

STOSUNEK DO CZŁONKOSTWA POLSKI W UNII EUROPEJSKIEJ Czy osobiście popiera Pan(i) członkostwo Polski w Unii Europejskiej, czy też jest Pan(i) temu przeciwny(a)?

2016-11-17|Autor: Antoni Głowacki

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 148/2016

Zdrowie online

ZASTOSOWANIA INTERNETU ZWIĄZANE ZE ZDROWIEM Czy zdarza się, że:

2016-11-03|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 127/2016

Zagrożenie terroryzmem

Co jest najbliższe Pana(i) poglądom na temat zagrożenia terroryzmem w Polsce? - Istnieje realne zagrożenie terroryzmem w Polsce - Zagrożenie terroryzmem w Polsce jest wyolbrzymiane

2016-09-08|Autor: Michał Feliksiak

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 126/2016

Co pozostało po Światowych Dniach Młodzieży 2016

SPOTKANIA POLAKÓW PODCZAS ŚWIATOWYCH DNI MŁODZIEŻY 2016 Wykres - odpowiedzi twierdzące na pytania:

2016-09-06|Autor: Marta Bożewicz

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 113/2016

Opinie o funkcjonowaniu opieki zdrowotnej

OCENA FUNKCJONOWANIA OPIEKI ZDROWOTNEJ Czy, ogólnie rzecz biorąc, jest Pan(i) zadowolony(a) czy też niezadowolony(a) z tego, jak obecnie funkcjonuje opieka zdrowotna w naszym kraju?

2016-08-03|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

Komunikat z badań nr 110/2016

Polacy o Światowych Dniach Młodzieży w Krakowie

ZAANGAŻOWANIE POLAKÓW W ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY 2016 Czy jest lub będzie Pan(i) osobiście zaangażowany(a) w przygotowanie, organizację lub przebieg Światowych Dni Młodzieży?

2016-07-21|Autor: Marta Bożewicz

Pełna wersja publikacji dostępna bezpłatnie

 

 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zespół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Regulami sklepu internetowego

Procedura reklamacji

Odstąpienie od zamówienia

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

Komunikaty z badań

Opinie i Diagnozy

CBOS Flash

CBOS Fokus

Książki

CBOS Trendy

CBOS Podcast

CBOS Lab

CBOS News

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
Logo CBOS
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przejdź na górę Przewiń do góry