UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 55/2025
 

Młodzi i media społecznościowe

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł.
Autor: Marta Bożewicz
|
2025-06-09

Media społecznościowe dla młodych (18–44 lata) stanowią ważne źródło informacji, nie tylko o codziennym życiu ich znajomych i przyjaciół, ale także o wydarzeniach w kraju i na świecie. Najmłodsi badani (osoby poniżej 25 roku życia) wymieniają je na pierwszym miejscu głównych źródeł informacji, przed portalami internetowymi i telewizją, a także przed radiem i prasą, co jest dosyć oczywiste.

Korzystanie z poszczególnych mediów społecznościowych zależy od płci i wieku przedstawicieli generacji Z i Y. Kobiety częściej niż mężczyźni przyznają, że regularnie korzystają z Facebooka, Instagrama i TikToka, podczas gdy więcej mężczyzn niż kobiet deklaruje korzystanie z YouTube’a i X. Pokolenie Z śledzi regularnie więcej różnych mediów społecznościowych niż millenialsi. Ci ostatni są w odrobinę większej części niż zetki obecni tylko na Facebooku i LinkedIn.

ŹRÓDŁA WIEDZY O WYDARZENIACH

Skąd przede wszystkim czerpie Pan(i) informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie?
Z portali informacyjnych w internecie
Z telewizji (również oglądanej w internecie)
Z mediów społecznościowych
Z radia
Z podcastów
Z prasy
Z żadnego z powyższych źródeł
Trudno powiedzieć
/rys. z podziałem na wiek/

KORZYSTANIE Z MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Z jakich mediów społecznościowych Pan(i) regularnie korzysta?
Facebook
YouTube
Instagram
Tik Tok
X (dawniej Twitter)
Snapchat
LinkedIn
Twitch
Inne
Z żadnych, nie korzystam regularnie z mediów społecznościowych
Trudno powiedzieć
/rys. mężczyźni - kobiety - wiek/

Ile czasu spędza Pan(i) zwykle dziennie, korzystając z mediów społecznościowych?
Mniej niż godzinę
1–2 godziny
2–3 godziny
3–5 godzin
Więcej niż 5 godzin
Zwykle nie korzystam z mediów społecznościowych codziennie
Trudno powiedzieć

WPŁYW MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH NA ZDROWIE PSYCHICZNE

Jak często zdarza się Panu(i) publikować w mediach społecznościowych post niezgodny z Pana(i) aktualnym samopo-czuciem, np. zdjęcie, na którym jest Pan(i) uśmiechnięty(a), podczas gdy nie jest Pan(i) w dobrym nastroju:
- często
- czasami
- rzadko
- wcale
- Nie dotyczy – rzadko albo nigdy nie publikuję niczego w mediach społecznościowych
- Trudno powiedzieć
/rys, tabele/

Jak często w ciągu ostatniego roku czuł(a) się Pan(i) nieszczęśliwy(a)?
- często
- czasami
- rzadko
- wcale
- Nie dotyczy – rzadko albo nigdy nie publikuję niczego w mediach społecznościowych
- Trudno powiedzieć

/ANEKS/

Produkt dostępny - dostawa przeważnie w 1 dzień roboczy od zaksięgowania płatności
Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł.
Liczba stron:
17
Badanie:
202436 Orientacje życiowe
Kategorie tematyczne:
Młodzi Polacy, Młodzież
Słowa kluczowe:
pokolenie Z, pokolenie Y, pokolenia, młodzi Polacy, młodzież, gen y, gen z, millenialsi, zetki, igreki, Facebook, X, TikTok, Youtube, LinkedIn, Instagram, media społecznościowe, Snapchat, Twitch, zdrowie psychiczne, cboslab
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zespół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Regulami sklepu internetowego

Procedura reklamacji

Odstąpienie od zamówienia

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

Komunikaty z badań

Opinie i Diagnozy

CBOS Flash

CBOS Fokus

Książki

CBOS Trendy

CBOS Podcast

CBOS Lab

CBOS News

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry