Polacy o drugiej turze wyborów prezydenckich. Potencjalni wyborcy kandydatów KO i PiS
Na tym etapie kampanii wyborczej badania sondażowe wskazują, że w tegorocznych wyborach prezydenckich ostateczna walka o prezydenturę rozstrzygnie się dopiero w drugiej turze głosowania. Przypomnijmy, że jeśli chodzi o pierwszą turę wyborów, to w naszym ostatnim, realizowanym w drugiej połowie marca sondażu najwięcej głosów wśród ankietowanych wybierających się na wybory uzyskał kandydat KO Rafał Trzaskowski (34%). Na drugim i trzecim miejscu znaleźli się z niewiele różniącym się od siebie wynikiem pretendent PiS na urząd prezydenta Karol Nawrocki z 23% poparciem oraz kandydat Konfederacji WiN Sławomir Mentzen, na którego chce głosować 21% zdeklarowanych uczestników wyborów. Pozostali pretendenci do prezydentury, w tym drugi z kandydatów rządzącej koalicji marszałek Sejmu Szymon Hołownia, cieszą się już znacznie mniejszym poparciem.
2025-03-28|Autorzy: Agnieszka Cybulska, Krzysztof Pankowski
Nastroje społeczne w marcu
Po poprawie ocen rozwoju ogólnej sytuacji w kraju w lutym, w marcu odnotowaliśmy korektę wyników. Są one obecnie nieco lepsze niż w styczniu. Co drugi Polak uważa, że obecna sytuacja w naszym kraju zmierza w złym kierunku (50%), a mniej niż co trzecia osoba (29%) jest przeciwnego zdania. Pogorszyły się również oceny sytuacji politycznej w Polsce. W przypadku postrzegania sytuacji gospodarczej umocnił się pogląd, że jest ona „ani dobra, ani zła”. Poprawiły się oceny poziomu życia badanych i ich rodzin.
2025-03-27|Autor: Marta Bożewicz
Nastroje na rynku pracy w marcu
Oceny aktualnej sytuacji w zakładach pracy są niemal takie same jak w lutym. Blisko dwie trzecie pracujących zarobkowo (63%, bez zmian) uważa sytuację w swoim miejscu pracy za dobrą, niemal co czwarty (23%, spadek o 2 punkty procentowe) twierdzi, że jest ona „ani dobra, ani zła”, a 12% (wzrost o 1 punkt) ocenia, że jest ona zła. SYTUACJA W ZAKŁADACH PRACY
2025-03-20|Autor: Barbara Badora
Kobiety w świecie wzorów i modeli życia
Młode kobiety pragną wzorować się na osobach, które pokazują media: gwiazdach rozrywki, kultury, sportu lub biznesu. Cenią te osoby za to, że osiągnęły sukces, są szczęśliwe, stanowią wzór udanego życia. Cenią także ich urodę i styl życia.
2025-03-17|Autor: Marcin Głowacki
Nastroje konsumenckie w marcu
W pierwszych dniach marca, po mniej więcej półtoramiesięcznej przerwie, zapytaliśmy respondentów o nastroje konsumenckie. Interesowało nas, czy badani muszą ograniczać wydatki na bieżące potrzeby czy też udaje im się coś zaoszczędzić, czy dokonują oni większych zakupów bądź inwestycji i czy planują je w najbliższej przyszłości. Zapytaliśmy również o oczekiwania dochodowe oraz inflacyjne, a także o postrzegane perspektywy na przyszłość.
2025-03-13|Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka